@kyanny's blog

My thoughts, my life. Views/opinions are my own.

Bizmates Program: Level 2 Rank E Lesson 2: Going over office rules

新年一発目のレッスンはミス教授と。スモールトークで正月の過ごし方とかを話した後、by the way I'm honored you chose me as a first trainer in this year 的なことを言ってくれたので、新年最初は cheerful なトレーナーとのレッスンで始めたかったんです、と答えた。今年はどんな年になると思う?的なことも聞かれて、パンデミックの状況が良くなって欲しいよね、マスクなしで出歩けるように、あと個人目標の一つとしてはビズメイツで英語のトレーニングを続けることです、と宣言した。

Lesson 2 の Try では会社の制度・文化などに触れることになり、従業員に優しい感じのルールが多いので、私もそんな会社に応募したいわ、アカデミックはその辺が厳しいからね〜、と言っていた。ここはたっぷり時間を使って新年初回からたくさん喋った。しっかり休めているのか、二日あいた割には口もよく回った。

Lesson 2 の Act までなんとかきっちり終わり、次は Lesson 3 から。チャットに結構色々なおしを書いてもらった。知らない単語も教えてもらえた。

明日はミス洗練がちょうどいい夜早めの時間に一枠だけ空いてたのでサクッと予約した。新年の予約状況はなかなか良い。

  • I went FOR A walk with my wife. The weather is cold but it was nice.
  • We have flexible working hours that WE DON'T have core working hours. 
  • ACCORDING to the company working rule, for local working, it starts from 9:00 am until 5:00 pm, and for international working, it doesn't have a strict work schedule.
  • It's the COMPANY'S CULTURE to give COMPLETE trust to the employees
  • LENIENT - merciful, forgiving
  • IF THE EMPLOYEE IS PLANNINg to visit the office, they have to make a reservation a day before.